Що робити, якщо погрожують колектори?
Останнє оновлення 2024-02-18
Потреба в грошах завжди була актуальна. Якщо брати сучасну історію розвитку мікрофінансових організацій, то в до цифрову еру, мікрокредити видавалися в спеціалізованих установах. Це могли бути павільйони в жвавому місці або в будівлях.
З огляду на те, що раніше для отримання мікрокредитів доводилося фізично бути присутнім в місці видачі грошей і там же укладати договори, то ця сфера не була популярною в Україні.
Зі вступом в цифрову еру, довше не доводиться фізично бути присутнім на місці видачі кредиту. Не виходячи з дому можна отримати необхідну фінансову підживлення заповнивши кілька рядків на сайті МФО.
Зміст |
Борги в МФО
Отримавши необхідну суму грошей, завжди є ризик неповернення кредиту. В такому разі у МФО є цілий арсенал дій для боротьби з боржниками. І в більшості випадків, він не законний.
Якщо боржник не в змозі погасити суму боргу, то кредитна організація починає активно телефонувати боржника, його друзів, колег по роботі, рідним і просто знайомим.
У своїх дзвінках співробітники МФО зазвичай в грубій формі погрожують приїздом додому для опису майна, попереджають про те, що проінформують про наявність непогашених боргів усіх сусідів, тим самим створюють високу моральний тиск. Бувають випадки, коли співробітники МФО дзвонять з погрозами на адресу оточення боржника з вимогою повернення боргу. В якості останньої міри, від МФО надходять погрози передати борги колекторам.
Права боржників МФО
Боржник, який отримав грошові кошти від мікрофінансових організацій, і в зв’язку з важким матеріальним становищем не має можливості сплатити свій борг, захищений законодавством України від примусу виконання своїх зобов’язань шляхом погроз, погашати борг.
Нагадуємо, що фінансова установа, що надало Вам кредит, в особі своїх працівників і представників мають тільки одне право, а саме: нагадувати вам про існування обов’язку, стаття 11 “Надання інформації протягом терміну дії договору про споживчий кредит” Закону України “Про споживче кредитуванні “.
Інформуємо, що відповідно до норм українського законодавства, а також міжнародно-правових норм, а саме:
Статті 32. Конституції України “Ніхто не може зазнавати втручання в її особисте та сімейне життя, крім випадків, що передбачені Конституцією України”.
Статті 8. Право на повагу до приватного і сімейного життя “Конвенції про захист прав людини і основних свобод” фінансова установа та інші особи, які мають намір стягувати грошові кошти не мають права:
- Дзвонити вам кожен день.
- Приходити до вас додому.
- Набридати.
- Вимагати від вас сплати грошей.
- Залякувати.
- Погрожувати.
- Ображати вас.
- Морально тиснути на вас.
- Викликати у вас почуття провини.
- Використовувати ненормативну лексику до вас.
- Говорити вам неприємні речі.
- Поширювати інформацію про вас як про боржника.
- Порушувати вашу приватне життя.
- Забирати у вас будь-яке майно.
- Змушувати підписати якісь документи.
- Спілкуватися зі співробітниками, сусідами, знайомими, родичами з метою створення морального тиску.
Дії зазначені вище можуть підлягати кримінальному покаранню у відповідності з наступними статей Кримінального кодексу України:
- Стаття 182. Порушення недоторканності приватного життя.
- Стаття 189. Вимагання.
- Стаття 355. Примушування до виконання чи невиконання цивільно-правових зобов’язань.
У разі необґрунтованого тиску і погроз боржника або його оточують необхідно звернеться в поліцію з письмовою заявою.
Відповідно до Закону України “Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг”. Одержувач фінансових послуг має право звернутися зі скаргою на діє фінансової компанії в Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сфері фінансових послуг (Нацкомфінпослуг)
На сайті Нацкомфінпослуг міститься електронна форма для заяв, звернень, скарг громадян.
Просимо звернути увагу, що НАЦКОМФІНПОСЛУГ / НБУ дуже уважно вивчає звернення громадян на неправомірні дії фінансових компаній, і в свою чергу в разі порушень законодавства притягує їх до відповідальності.
Що робити, якщо дзвонять колектори або МФО?
Що робити під час телефонних дзвінків до Вас з боку фінансових установ та колекторів від яких Ви відчуваєте моральний тиск і погрози?
- Попереджайте, що розмова буде записана на диктофон, і записуйте розмови на диктофон в телефоні при такій нагоді.
- Вимагайте представитися: прізвище, ім’я, по батькові, посада, місце роботи, адреса, номер телефону.
- Будьте чемні при розмові.
- В разі тиску і погроз з боку фінансової або колекторської компанії ввічливо закінчить розмову.
- Напишіть заяву в органи національної поліції за місцем проживання з викладенням обставин морального тиску загроз, вкажіть назву фінансової компанії.
- Напишіть заяву в НАЦКОМФІНПОСЛУГ / НБУ з викладенням обставин морального тиску загроз, вкажіть назву фінансової компанії або колекторської фірми.
У тому випадку, якщо представники фінансових компаній дзвонять Вашим близьким, сусідам і знайомим Ви також маєте право зі зверненням до вищезазначених органів з відповідними заявами.
Що робити, якщо колектори прийшли додому або на роботу?
Що робити боржнику в разі відвідування за місцем проживання або роботи представників фінансових компаній або колекторів?
- Не відчиняйте двері.
- Викликайте поліцію для фіксації факту морального тиску і примусу до сплати боргу.
- В разі проникнення в житло, захищайте себе, свою сім’ю і майно в стані необхідної оборони.
- Попереджайте, що розмова буде записаний на відео, і записуйте такі незаконні візити на смартфоні при такій нагоді.
- Вимагайте представитися: прізвище, ім’я, по батькові, посада, місце роботи, адреса, номер телефону.
- Попереджайте, що розмова буде записаний, і записуйте розмови на диктофон в телефоні при такій нагоді.
- Будьте чемні при розмові.
- В разі тиску і погроз з боку фінансової або колекторської компанії ввічливо закінчить розмову.
- Викликайте поліцію для фіксації факту морального тиску і примусу до сплати боргу.
- Напишіть заяву в НАЦКОМФІНПОСЛУГ / НБУ з викладенням обставин морального тиску, загроз, вкажіть назву фінансової компанії або колекторської фірми.