
Закони про розмитнення авто в Україні
Як ми всі знаємо, зовсім недавно в Україні був прийнятий новий закон, який полегшив життя всім автомобілістам. Закони про розмитнення – це приємне нововведення, зокрема для тих, хто користується нерозмитненим авто, купленим в європейських країнах. Згідно з останніми змінами були переглянуті правила щодо ввезення автомобілів в Україну (старих), а також легалізації цього процесу і самих авто. Також були введені нові штрафні санкції щодо порушення цих правил. Давайте розберемося, що нового є для водіїв за цими змінами, і які негативні наслідки для власників евроблях в зв’язку зі скасуванням старих правил.
Зміст |
Які нововведення пропонують закони про розмитнення
Останні рік-півтора в Україні розробляли новий законопроект, а тому всі власники машин знаходилися в напруженому очікуванні. Закон спрямований на регулювання кількості евроблях в державі. Таким автомобілям необхідно було надати законну процедуру офіційної реєстрації. Нововведення по введеному закону стосуються таких показників як: транспортний збір, акцизний збір, зокрема, спрямовані на зниження вартості процедури розмитнення. Але не у всіх випадках з кожної окремо взятої машиною однозначно знизиться ціна за її розмитнення в зв’язку зі зняттям старих обмежень.
Закон про регулювання евроблях (8487/8488)
Закон був прийнятий 25.11.18 р, що стосується евроблях, а вступив він в силу повноцінно через кілька місяців. Тепер за новими правилами встановлена одна ставка по податках на ввезення автомобілів, а також оформлення евробляхі на території України. Розроблено і впроваджено ціла система податків з базовими ставками. Також спрощена процедура підрахунку державного мита виходячи з типу авто приблизна сума становить від 50 до 150 євро за кожен автомобіль.
Даний закон про евробляхах містить також норму про пільговому періоді оподаткування. Навіщо це потрібно? Щоб власник авто (набувач) провів процедуру легалізації його в Україні за порівняно невеликі гроші. Сума в середньому становить орієнтовно 0,5% вартості машини. Ці нововведення ставляться і до машин, за якими раніше порушувалися правила розмитнення. Останнім закон визначив пільгові період, протягом якого власник може безпечно легалізувати своє авто (термін дії 90 днів з моменту прийняття). Інші випадки – сума податку 25% від ціни машини.
Однак за законом 8487/8488 введені жорсткі правила щодо порушень в поле митного законодавства. Збільшується сума штрафів тоді, коли відбуваються порушення власника автомобіля. Ті машини, який знаходяться в Україні напівлегально, підпадають під ці норми. Вони також повинні стати повністю законними в експлуатації на території країни. В результаті буде більше законних експлуатацій, а також посилиться безпеку на дорогах, так як буде менше дуже старих авто.
Калькулятор по тарифам
Як зрозуміти, скільки буде коштувати по новому закону розмитнення процедура для конкретної машини? Для цього потрібно врахувати кілька критеріїв, а саме: тип авто, потужність авто, вік машини. Також потрібно скласти три податку (три платежу) – мито митну, акцизний збір та податок на додану вартість (ПДВ).
Мито для простого легкового авто (мається на увазі митна) дорівнює 6,4% від ціни автотранспортного засобу. Якщо мова йде про автомобілі вантажних або пасажирських, то тут відсоток будуть від 10 до 20%. Якщо купується і переганяється електромобіль, то тут на кожен кіловат потужності буде нараховано 1 євро (потужність двигуна машини).
Для податку на додану вартість схема розрахунку простіше. Це сума в 20% від ціни машини і також всіх витрат, які пішли на його розмитнення. Ось акциз розраховується складніше і окремо, так як це найскладніша величина.
Розрахунок акцизу
Це величина, отримана в результаті множення обсягу двигуна на коефіцієнт віку машини з базовою ставкою (всі перемножується). Ця ставка постійна:
- легкові авто з двигуном бензиновим об’ємом до 3 літрів – 50 євро;
- якщо більше 3 літрів – 100 євро;
- для дизельних двигунів до 3 літрів – 75 євро;
- якщо більше 3 літрів – 150 євро;
- якщо авто гібридне, а також якщо це електромобіль, то ставка буде дорівнювати 100 євро.
Як знайти коефіцієнт віку машини? Це дійсний календарний вік автомобіля. Для машин, віком менше року, він – 1, а якщо машині більше 16 років, то відповідно 16.
Коефіцієнт за обсягом двигуна знаходиться, якщо поділити об’єм двигуна машини в сантиметрах кубічних на 1000.
За всіма цими розрахунками виходить, що найвигідніша розмитнення у машин нових. Чим старше автомобіль, тим дорожче його буде ввезти в Україну.
Пару слів про штрафи
Важливо зробити все вчасно. Так як штрафи в разі, якщо порушуватися строки розмитнення, будуть дуже великі. Зокрема 8,5 тисячі гривень за прострочення в 10 днів, і 85 тисяч гривень за термін в 30 днів. Тому важливо до цього процесу (ввезення та реєстрації) підготується заздалегідь. Якщо все робити за законом, то не буде ніяких проблем.