
Оскарження нарахування за послуги з водопостачання та водовідведення
Останнє оновлення 2024-11-25
Для того, щоб отримати послуги адвоката, натисніть на обраний варіант мессенджера або скористуйтеся номером телефону вказаним на сайті.
Відповідно до чинного законодавства споживач зобов’язаний щомісяця оплачувати послуги з водопостачання та водовідведення відповідно до затверджених тарифів та норм.
Останнім часом українці все частіше не згодні із сумами у квитанціях і цікавляться питанням, а чи можна оскаржити нарахування за послуги з водопостачання та водовідведення?
Звичайно, можна, якщо ви вважаєте, що сума, зазначена у квитанції, завищена, не відповідає показанням на приладі обліку, необхідно оскаржити таке нарахування в адміністративному чи судовому порядку.
Право на оскарження регламентовано як спеціальними нормативними документами, а й Законом «Про захист прав споживачів». Кожна людина, яка отримує послуги з водопостачання та водовідведення, має право вимагати:
- проведення перерахунку нарахованої суми;
- проведення перевірки якості послуг;
- отримання компенсації за неякісно надані послуги чи тимчасову відсутність таких.
| Зміст |
Чи можна оскаржити нарахування, якщо послуги надаються неякісно?
Однією з підстав для оскарження нарахування стає неякісне надання послуг із централізованого водопостачання та водовідведення. Для початку давайте визначимося, що входить до переліку послуг водопостачання та водовідведення:
- Технічне обслуговування комунікацій.
- Постачання води трубопроводами до квартири або будинку.
- Дезінфекція води.
- Нагрів та подача гарячої води.
- Збирання, транспортування, очищення стічних вод.
Якщо ви хочете зменшити суму у квитанції на підставі неякісного надання послуг, це потрібно довести. Підготуйте претензію або скаргу та направте її до водопостачальної організації з метою проведення перевірки.
Перерахунок плати проводиться на таких підставах:
- відхилення від якості послуг;
- надання послуг не в повному обсязі;
- відхилення від кількісних та якісних показників води.
Представники водопостачальної організації обов’язково проводять перевірку, під час якої встановлюють такі факти:
- Безперервність водопостачання та водовідведення.
- Дотримання температурного режиму.
- Показники якості холодної (питної) води, відповідність санітарним нормам.
Як правило, перерахунок проводиться наступного місяця, після звітного періоду. Наявність у споживача заборгованості не є підставою для відмови у проведенні перерахунку за наявності законних підстав.
Особливості підготовки претензії
Перш ніж звертатися до суду з метою оскарження нарахування за послуги з водопостачання та водовідведення, необхідно дотриматися досудового порядку врегулювання спору — направити претензію на адресу житлово-експлуатаційної контори або безпосередньо до водопостачальної організації, з якою у споживача укладено договір.
Адміністративне оскарження має такі особливості:
- форму акта-претензії затверджено Кабміном України;
- споживач має право звернутися до постачальника послуг та викликати його представника з метою перевірки та складання акта-претензії для фіксування порушень;
- у разі неявки представника виконавця до встановленого договору строку, акт, підписаний споживачем в односторонньому порядку, вважається дійсним;
- до акту додаються документи, що підтверджують претензії споживача;
- акт-претензія розглядається постачальником послуг із централізованого водопостачання та водовідведення протягом трьох робочих днів, про результати розгляду споживач повідомляється письмово.
Що робити, якщо постачальник послуг відмовив у перерахунку?
Якщо у вас є офіційна відмова від водопостачальної організації у проведенні перерахунку або у встановлені терміни, претензія не розглянута, ви маєте право звернутися до суду з метою захисту своїх прав.
Така категорія справ підсудна судам загальної юрисдикції. Як показує практика, у більшості випадків суди стають на бік споживача. За успішного результату справи ви можете розраховувати не лише на перерахунок нарахованих сум за надані комунальні послуги, а й отримати відшкодування витрат на юридичну допомогу.
Щоб довести свою правоту в суді, необхідно не тільки грамотно та правильно скласти процесуальні документи, а й:
- зібрати письмові докази;
- запросити свідків (наприклад, сусідів, які можуть підтвердити відсутність водопостачання, неякісне надання послуг тощо).
Ми рекомендуємо звернутися до адвоката юридичної компанії «Турій та Партнери», який представить ваші інтереси перед водопостачальною організацією та в суді. Зв’язатися з нами можна за телефоном, електронною поштою або за допомогою месенджерів.
Що буде, якщо платитиме за комунальні послуги не в повному обсязі?
Деякі громадяни нашої країни оплачують лише ту суму послуг, з якою вони згодні, при цьому нарахування у квитанції набагато більше. Якщо ви самостійно розрахували суму, що підлягає сплаті, на підставі показань приладу обліку та затверджених тарифів, але при цьому не зверталися до постачальника послуг, відповідно оплачували менше, ніж зазначено у квитанції, утворюється заборгованість.
У такому разі постачальник залишає за собою право:
- нарахувати пеню;
- стягнути заборгованість у примусовому порядку через суд.
Краще цього не допускати і спочатку звернутися до водопостачальної організації з метою проведення перерахунку. А якщо ні, то в суді доведеться пред’являти зустрічний позов і до моменту розгляду та винесення рішення заборгованість зростатиме.
Зіткнулися з неякісним наданням послуг з водовідведення та централізованого водопостачання? Чи не згодні із сумою нарахування? Зверніться за консультацією до юридичної компанії «Турій та Партнери». Ми допоможемо кожному споживачеві захистити свої права, спираючись на колосальний досвід та нормативну базу.
