Юридична компанія Турій та Партнери
Адреса

м. Київ, вул. Антоновича 51

info@turii.com.ua
  • +38 (068) 707-74-73
  • Головна
  • Послуги
    • Адвокатські послуги
      • Адвокат по страховим спорам
      • Адвокат по спадковим спорам
      • Адвокат по житловим спорам
      • Адвокат з нерухомості
      • Адвокат по кредитам
      • Адвокат по господарських справах
      • Адвокат у справах неповнолітніх
      • Адвокат по трудових спорах
      • Адвокат по податкам
      • Представництво в судах
    • Кримінальний адвокат
      • Адвокат з кіберзлочинів
      • Адвокат по крадіжках
      • Адвокат з наркотиків
      • Адвокат по хабарах
      • Адвокат з убивств
      • Адвокат по пожежам
      • Адвокат по ДТП
    • Послуги юриста
      • Юрист для бізнесу
      • Юрист по договорам
      • Юрист із газових питань
      • Абонентське обслуговування бізнесу
    • Адвокат по сімейним справам
      • Адвокат по аліментах
      • Адвокат по розірванню шлюбу
      • Адвокат по розділу майна
      • Адвокат по позбавленню батьківських прав
      • Адвокат з усиновлення
      • Адвокат з питань батьківства
      • Дозвіл на вивезення дитини за кордон
    • Реєстрація підприємств Київ
      • Реєстрація ФОП
    • Бухгалтерські послуги
  • Ціни
  • Про нас
  • Контакти
  • Публікації
  • Укр
    • Укр
    • Рус
Головна » Публікації » Відповідальність за видання нормативно-правових актів, які зменшують надходження бюджету або збільшують витрати бюджету всупереч закону

Відповідальність за видання нормативно-правових актів, які зменшують надходження бюджету або збільшують витрати бюджету всупереч закону

  • автор Андрей Турий
  • 2021-11-23
  • Комментарии (0)

Якщо вам потрібні послуги адвоката за статтею 211 КК України, натисніть обраний варіант месенжера або скористайтесь номером телефону вказаним на сайті. Досвід у юриспруденції з 2004 року.

звонок адвокатуТелеграм

Вайбер

Державна бюджетна система побудована на 2-х основоположних засадах неупередженого та справедливого розподілу суспільних багатств між територіальними громадами та громадянами. Саме про це йдеться у 95-й статті Головного Закону України (Конституції).

Варто зазначити, що соціальна значущість належного функціонування бюджетно-фінансової сфери позначена також тим, що легітимний процес контролю за використанням, розподілу та формування бюджетних коштів (далі за текстом – БС) є гарантією належної реалізації державою всіх своїх встановлених функцій.

Водночас основною базою ефективного функціонування бюджетної сфери вважають діяльність, пов’язану із затвердженням, розглядом, а також складанням бюджетів (у т.ч. та їх виконанням разом із розглядом звітів про їх виконання відповідними службовими особами). Правовою підмогою даної діяльності є видання відповідних нормативно-правових актів (далі – НПА), які маршрутизують фінансові ресурси відповідно до Закону.

Саме подібна сфера суспільних відносин і потребує особливого рівня охорони, зокрема кримінально-правових засобів. Особливо якщо йдеться про видання НПА, які зменшують надходження бюджету або ж збільшують його витрати всупереч чинним законам. За дане правопорушення настає виключно кримінальна відповідальність, санкції якої закріплено у 211-й статті чинного ККУ (Кримінального кодексу України).

Зміст

      1. Кримінальна відповідальність за статтею 211 КК України
      2. Склад та кваліфікуючі ознаки кримінального правопорушення за 211 статтею КК України
      3. Що робити, якщо звинувачують у виданні нормативно-правових актів, що зменшують бюджетні надходження або збільшують усупереч закону витрати бюджету?

Кримінальна відповідальність за статтею 211 КК України

Здійснюючи цей вид правопорушення шляхом видання посадовими особами НПА, які зменшують бюджетні надходження, або навпаки – збільшують їх витрати всупереч чинним законам (у разі, коли до предмета подібних діянь відносять БС у великих розмірах), винна особа може:

  • позбутися волі на строк до 4-х років (додатково суд може позбавити цю особу права займатися певним видом діяльності або обіймати конкретну посаду на строк до 3-х років);
  • отримати обмеження волі загальним строком до 5 років;
  • бути оштрафовано на суму 1-4-х тис. НМДГ;
  • засуджено до виправних робіт максимальним терміном до 2 років.

Вищезгадані санкції для зловмисників прописані в частині 1-й 211-й статті чинного УКУ.

У разі, коли наведені вище діяння здійснюються особами повторно або їх предметом виступають БС в особливо великих розмірах, для них обирається покарання у вигляді позбавлення волі максимальним терміном до 6-ти років (паралельно особа позбавляють права займатися певними видами діяльності або займати конкретні посади загальним терміном до 3-х років).

Підсумувавши вищевикладене, слід зазначити, що дії, за вчинення яких може настати кримінальна відповідальність за 211-ю статтею КК України – це видання НПА. Важливо наголосити, що такими актами в даному випадку є лише офіційні документи, прийняті безпосередньо уповноваженими на це суб’єктами нормотворення відповідно до форми та порядку, чітко встановлених на законодавчому рівні та які встановлюють правові норми для необмеженого кола осіб, а також розраховані на неодноразове застосування.

Тобто акти, що мають персональний характер і розраховані на одноразове застосування, не можна відносити до нормативно-правових. Тому, виходячи з положень 211-ї статті цього УКУ, можна сказати, що подібні акти не будуть предметом злочину.

Склад та кваліфікуючі ознаки кримінального правопорушення за 211 статтею КК України

Говорячи про об’єкт кримінального правопорушення за статтею 211 ККУ, то він ідентичний тому, що передбачено 210 статтею українського Кримінального кодексу.

У той час як об’єктивна сторона може допускати вчинення протиправних діянь виключно шляхом дій у формі видання (незаконними методами) розпорядчих чи нормативно-правових актів, що змінюють витрати та доходи бюджетів. Визначення обсягів, структури таких видатків та доходів державного та місцевих бюджетів є прерогативою виключно ОМС, а також ВРУ (Верховної Ради України).

Важливо уточнити, що під подібними виданнями розпорядчих актів чи НПА мають на увазі як одноосібне підписання, прийняття та складання таких документів службовими особами, і затвердження ними актів, затверджених певними органами колегіально.

Завершеним це УП вважається з того моменту, коли відповідна посадова особа видає такий нормативно-правовий акт. Важливо! На визначення закінчення кримінального правопорушення не впливатиме факт набрання/невступу даного акта в законну силу.

При цьому якщо видання подібних розпорядчих актів або НПА, які протиправно змінюють бюджетні витрати або доходи, поєднуються з фактичним застосуванням БС всупереч їх цільовим призначенням або в обсягах, що перевищують затверджені межі витрат або недотримання вимог щодо пропорційних скорочень фінансувань таких витрат, кваліфікувати протиправні дії слід уже разом із 210-ю статтею УКУ.

Виданням же НПА є підписанням посадовими особами (наділеними спец.повноваженнями) актів, які включають приписи, що вимагають обов’язкового виконання численним колом управлінських об’єктів (тобто юридичних і фізичних осіб). Також під ним слід розуміти затвердження (за допомогою конкретних наказів) службовими особами актів, схвалених/прийнятих на колегіальних нарадах певними органами (наприклад, міністерствами).

Торкаючись суб’єкта даного УП, важливо наголосити, що він спеціальний. Іншими словами – це особи, які перебувають на посаді (службові особи), включаючи:

  • тих, що працюють в органах ІВ (виконавчої влади), які мають право своїми наказами затверджувати/видавати певні НПА;
  • будь-яких службових осіб-розпорядників БС, які видають розпорядчі акти.

Суб’єктивна сторона (СС) виражена лише прямим наміром.

Щодо кваліфікуючих ознак УП, вчиненого за 211-ю статтею КК України, то це повторність подібних діянь, а також його розмір (великий або особливо великий).

Що робити, якщо звинувачують у виданні нормативно-правових актів, що зменшують бюджетні надходження або збільшують усупереч закону витрати бюджету?

Якщо Вас намагаються визнати винним за 211 статтею чинного УКУ, не варто панікувати. Слід пам’ятати, що запорукою сприятливого результату є допомогу грамотного адвоката. Важливо розуміти, що бюджетна сфера та все, що з нею пов’язано, є досить складною правовою нішою у судовому доведенні. Тому звинувачення ще не означає покарання.

Практикуючі адвокати юридичної компанії «Турій та Партнери» неодноразово стикалися з веденням подібної категорії справ. Їхній багатий досвід допоможе легко відстояти в правовій площині позицію невинності своїх клієнтів. Також з адвокатською допомогою буде зібрано всю необхідну доказову базу, яка може відіграти вирішальну роль у судовому процесі.

Адвокат. Досвід роботи більше 15 років. Засновник юридичної компанії "Турій та Партнери". Автор статей на сайті turii.com.ua

Предыдущий: Відповідальність за порушення порядку здійснення заготівлі металобрухту та операцій з металобрухтом
Следующий Відповідальність за нецільове використання бюджетних коштів, здійснення видатків бюджету або надання кредитів з бюджету без встановлених бюджетних призначень або за їх перевищенням

Добавить Отзыв

Публікації

  • Відповідальність за порушення законодавства про захист рослин
  • Відповідальність за незаконне порубування або незаконне перевезення, зберігання, збут лісу
  • Відповідальність за знищення чи пошкодження об’єктів рослинного світу

Турій та Партнери

Юридична компанія, працює на ринку правових послуг з 2010 року. Повний спектр юридичних послуг, адвокатські послуги, кредитні спори з банками, кримінальний адвокат. Працюємо з юридичними і фізичними особами.

Наведіть камеру, щоб додати контакти в свій телефон

Відповідальність за видання нормативно-правових актів, які зменшують надходження бюджету або збільшують витрати бюджету всупереч закону

Популярні послуги

Кримінальний адвокат

Юридичні послуги

Юридичні послуги для бізнесу

Абонентське юридичне обслуговування бізнесу

Послуги юриста

Контакти

Юридична компанія "Турій і Партнери" - повний перелік юридичних послуг.

м. Київ, вул. Антоновича, 51

м. Дніпро, пр. Слобожанський, 115

Київська обл., м. Вишневе, вул. Молодіжна, буд. 30а

  • +38(068)707-74-73
  • info@turii.com.ua

Задати питання

Задати онлайн питання адвокату, юристу. Задайте питання і ми Вам зателефонуємо.
Задати питання
© Copyright 2022 | Адвокат Київ - юридична компанія Турій та Партнери | All right reserved.
Задайте нам питання