
Реєстрація підприємства малого бізнесу
Останнє оновлення 2024-02-18
Якщо Ви вирішили створити свою справу, то напевно, замислюєтеся з чого ж почати. Реєстрація підприємства малого бізнесу – ось питання, в якому потрібно розібратися. Давайте розглянемо основні аспекти реєстрації підприємства малого бізнесу в Україні.
Можливо Вам також буде цікаво:
| Зміст |
Реєстрація підприємства малого бізнесу покроково
Процедура реєстрації підприємства, бізнесу, коротше юридичної особи, в Україні спрощується і стає більш комфортною з кожним роком. Скорочується час реєстрації, витрати, багато дій можна зробити віддалено.
Реєстрація в ЄДР нової юридичної особи
ЄДР – це спеціальний «Єдиний державний реєстр». І нове підприємство потрібно зареєструвати саме там. Робиться це черга адміністративні органи в тому районі, де буде знаходитися майбутнє підприємство. Всі документи для реєстрації перевірять, потім внесуть дані в реєстр, і в фіналі власник підприємства отримає відповідну виписку.
Документи для реєстрації оформляються українською мовою. Якщо документи подаються не особисто, а поштою, то їх все повинен запевнити нотаріус. Крім того, документи перевіряються на справжність і правильність. Якщо майбутнє підприємство це господарське товариство, то підстава його реєстрації і функціонування – модельний статут.
Є ряд реквізитів, які повинна мати майбутнє підприємство, зокрема, назву, юридичну адресу, капітал (статутний), частки учасників, якщо їх декілька, діяльність. Всі документи повинні бути складені в письмовій формі, підписуватися всіма учасниками.
Точно також можна реєструвати підприємство малого бізнесу електронним шляхом. «Державний реєстратор» приймає такі документи, також їх перевіряє, а у відповідь направляє документ також в електронному вигляді, що підтверджує отримання документів. Щоб оформити реєстрацію електронним шляхом, потрібно мати ЕЦП (електронний цифровий підпис).
Документи для реєстрації бізнесу
Щоб зареєструвати новий бізнес, потрібно заповнити спеціальну картку. Підприємство, юридична особа (якщо це ФОП або малий бізнес) вибирає спрощену систему оплати податків. Для цього необхідно подати заяву в податкову службу, а також подати заяву про призначення платником ПДВ на добровільних засадах.
Оригінали або копії, завірені нотаріально, про рішення засновників створити конкретне юридична особа. У двох примірниках подають установчі документи. Якщо Ви реєструєте нове підприємство в електронному вигляді, то тут можна обійтися одним екземпляром. Ще потрібні документи, що містять відомості про структуру власності майбутнього підприємства.
Немає додаткових документів, крім основних і стандартних, щоб зареєструвати нову юрособу. Також знадобиться цивільний паспорт (України або іноземного громадянина), того, який подає документи реєструвати. Терміни законної реєстрації підприємства в Україні – три дня (робочих) від моменту подачі документів.
Соціальний фонд і податкова служба – наступний крок
Через держреєстратор передаються відомості про новий бізнес / підприємстві в Пенсійний фонд, Податкову службу, в Службу статистики, Фонд соцстрахування тощо. Окремо треба сказати про податкову – туди подається і заяву про вибір конкретної системи сплати податків (в тому числі і про ПДВ) новим юрособою. В принципі, саме тому немає необхідності звертатися в усі ці служби окремо і самостійно.
Юридичній особі видається виписка з держреєстру, про те, що нову юрособу тепер може законно функціонувати (на підставі цього документа).
Багатьох хвилює питання, а чи потрібна друк підприємству малого бізнесу?
Потрібна, але як з’ясовується, не обов’язково. У законі зазначено, що новий суб’єкт господарської діяльності може мати печатку або кілька. Щоб їх виготовити, дозвіл отримувати не потрібно. Але також закон не зобов’язує це робити кожна юридична особа.
Банківський рахунок підприємства малого бізнесу
Щоб працювати на законних підставах, новому підприємству потрібно відкрити банківський рахунок. Вибрати можна будь-який КБ (комерційний банк). Щоб відкрити «поточний рахунок», потрібно заповнити заяву, а також надати копію основного (установчого) документа підприємства, копію виписки з ЄДР. Ще важливий документ для банку – це зразок печатки, а також підписів відповідальних осіб (директора і уповноважених). Ці копії потрібно завірити нотаріально. Потрібен паспорт того, хто подає всі документи в банк.
Цей рахунок використовується для зарахування коштів учасників юридичної особи, а також для розрахунків (як зарахувань, так і виплат). Відомості про рух грошових коштів по рахунку отримує податкова служба. Величина статутного капіталу на рахунках підприємства за законом не обмежена (зокрема мінімумом). Це означає, що статутним капіталом може бути будь-яка сума коштів.
