
Порядок реєстрації підприємства в Україні
Щоб вести підприємницьку діяльність, потрібен спеціальний статус і спеціальний порядок дій. Ось чому важливо знати яка реєстрація підприємства в Україні процедура.
На території країни займатися підприємництвом можна в двох варіантах, а саме бути фізичною особою, особою-підприємцем або бути власне підприємством, юридичною особою. І якщо мова йде саме про підприємство, то про юридичну особу.
Так що реєстрація підприємства в Україні процедура це реєстрація не ПП (приватного підприємця), а саме юрособи. Давайте розберемося, які готувати для цього документи, зокрема «установчі», а також порядок реєстрації.
Зміст |
Процедура реєстрації підприємства в Україні
День, коли підприємство-юридична особа вважається легальним, це день його державної реєстрації на території України. Цю процедуру регулює спеціальний закон.
- Вам потрібно вирішити, що це за вид юридичної особи, а також хто засновники. Після реєстрації засновники матимуть статус учасників. Це не обов’язково повинні бути громадяни, фізичні особи, але також і вже існуючі підприємства-юридичні особи.
- Якщо Ваш варіант підприємства це «повне товариство», то всі учасники (будь-хто з них) не можуть бути учасниками десь ще.
- Потрібно знати вид діяльності, а також адреса (який стане юридичним).
- Вибирається керівник майбутнього підприємства. Зазвичай це особа – директор. Але також це може бути кілька осіб (дирекція).
- Ще один важливий момент це система оподаткування. Як буде підприємство платити податок, за єдиним тарифом, за загальною системою, чи буде підприємство оплачувати ПДВ. Щоб не помилитися на цьому етапі, краще вибрати бухгалтера і уточнити яку систему краще вибрати виходячи з форми підприємства, виду його діяльності і потенційного складу персоналу.
Документи для державної реєстрації підприємства
Після того, як Ви визначилися з основними пунктами щодо юридичної особи, можна збирати документи, щоб його зареєструвати. Отже, потрібні:
- Заява за формою 1. Дана заява затверджено в 2016 році Мін’юстом України.
- Подається оригінал рішення всіх засновників про створення конкретного підприємства. Оригінал можна замінити копією, але завіреної нотаріусом.
- Установчий документ нової юридичної особи. Такий документ потрібен тоді, коли підставою для створення підприємства є власний установчий документ.
- Заява про систему оподаткування. Тут важливо вказати, як юрособа буде платити податки – за спрощеною системою або буде платником ПДВ.
- Якщо серед засновників підприємства є особа-нерезидент (тобто іноземець), то ще потрібен документ, який підтвердить реєстрацію цієї особи. Наприклад, це може бути виписка з різних реєстрів (торговий, банківський, судовий).
Важливо пам’ятати, що юридична особа може бути створена не тільки «з нуля», а бути утворено, наприклад, в результаті злиття існуючих або їх перетворення.
Всі документи повинні бути складені українською мовою, не повинні містити виправлень, закреслень, помилок.
Якщо серед документів є такі, що видані іншими державами, то вони повинні бути легалізовані на території України (консулом, проставлений апостиль). Також їх переводять і запевняють нотаріально.
Давайте трохи докладніше розберемо, які бувають установчі документи як основні для реєстрації юрособи.
Види установчих документів
Якщо створюється приватне підприємство, тобто не комунальної форми і недержавної, то основа діяльності такої юридичної особи – статут. Також це може бути такий документ як «установчий договір». У них прописано все щодо ведення діяльності даним підприємством. Статут або інший установчий документ підписується всіма, хто створює дане підприємство. Завіряти в нотаріальному порядку немає необхідності.
Якщо підприємство, яке створюється, це ТОВ (товариство з обмеженою відповідальністю), то його можна створити на основі документа, який називається модельний статут. Це досить стандартизований документ – він зрозумілий, але і вносити зміни туди не можна. Надалі такий статут можна міняти і створити свій.
Подати документи на реєстрацію підприємства в Україні
Давайте подивимося, як і куди подавати документи, щоб створити підприємство.
Які ж є форми подачі документів на реєстрацію юрособи? Їх можна подавати як в паперовому варіанті, так і в електронному. При «паперової» подачі, то потрібен паспорт громадянина України (того, хто подає). Ще це може зробити представник, але по документу, який підтверджує його повноваження. У разі особистої подачі (паперова форма), необхідна також опис усіх документів.
Якщо документи подаються по електронних каналах, то це робиться через сервісний портал в мережі Інтернет. Заява тут формується автоматично. Всі документи в оригінальному вигляді повинні бути відскановані.
Яким чином подавати документи? Все досить просто. У паперовому вигляді в виконавчі органи рад (міських, селищних, сільських), звернутися також можна в державну адміністрацію. Можна подати документи через нотаріуса в разі, якщо конкретний нотаріус цим займається. Також через суб’єктів, спеціально акредитованих, а саме тих, що офіційно працює з державними реєстраторами.